wtorek, 24 kwietnia 2018

Trener osobisty

Jak przysta艂o na zaanga偶owanego biegacza, mam swojego trenera osobistego! 馃憣 Ba! Mam ich nawet trzech! 馃榿 

Pierwszy, ten najwa偶niejszy nazywa si臋 "Endek". Wytycza mi biegowy plan treningowy, skrupulatnie notuje wszystkie moje treningi (nie tylko biegowe) i co jaki艣 czas sprawdza moj膮 kondycj臋... No w艂a艣nie, to s膮 momenty, kt贸rych szczerze nie znosz臋. Jak "Endek" sprawdza moj膮 kondycj臋? A no co jaki艣 czas zaleca wykonanie testu Coopera. Dla niewtajemniczonych - chodzi o to ile jeste艣 w stanie przebiec na pe艂nym gazie w ci膮gu 12 minut. Niby tylko 12 minut... ale na pe艂nym gazie! Umieram za ka偶dym razem jak ju偶 dobiegn臋 do ko艅ca... Dlatego te偶 nie zawsze jestem uczciwa 馃槑 I tak dzisiaj, owszem pobieg艂am szybciej ni偶 zazwyczaj, ale nie tak, 偶eby si臋 zajecha膰. Efekt? "Endek" zaleci艂 mi jakie艣 kosmicznie powolne tempo na kolejne treningi - 7:38 min / km 馃槀


Nast臋pnym razem chyba si臋 bardziej postaram 馃槈

Drugim trenerem osobistym (ten to tak na 膰wier膰 etatu mo偶na powiedzie膰) jest "Apek". Dzi臋ki grypie wr贸ci艂 do 艂ask po rocznym urlopie. Zajmuje si臋 moimi mi臋艣niami, a konkretnie ich wzmocnieniem. 艁askawy jest, bo pozwala mi wybra膰 poziom trudno艣ci, potem ju偶 sam m贸wi kiedy, ile i czego robi膰. Ba! Nawet daje instrukcje wizualne i tekstowe jak wykonywa膰 poszczeg贸lne 膰wiczenia. Mam nadziej臋, 偶e walnie przyczyni si臋 do pokonania 42 km 30.09.2018.



Aktualnie jeste艣my na etapie brzuch贸w i ramion. O ile brzuchy wychodz膮 mi pod jego dyktando ca艂kiem nie藕le, o tyle praca nad ramionami jest totaln膮 pora偶k膮... S艂abeuszem raczej nie jestem, s艂oik potrafi臋 sama odkr臋ci膰, nie boj臋 si臋 d藕wiga膰 wiader pe艂nych wody, czy ci臋偶kich work贸w z karm膮 dla psa, ale no pompek robi膰 nie umiem 馃槩 wygl膮da to pokracznie, a po pierwszej przestaje mi to w og贸le wychodzi膰... Ale brzuchy, deski i inne im podobne lubi臋 馃槍


W tym miejscu pojawia si臋 m贸j trzeci trener osobisty - Mela. Ten jest wyj膮tkowo bytem fizycznym 馃槏 Co robi? Jak wspiera? Ano nie wspiera! Raczej utrudnia i sprawia, 偶e trening wchodzi na wy偶szy poziom trudno艣ci 馃槀


Ale po solidnie przepracowanych 膰wiczeniach, zadba o dodatkowy masa偶 plec贸w 馃槑



A jak trenerzy spisali si臋 dzisiaj? Trening zaplanowany przez "Endka" troch臋 oszuka艂am, ale przynajmniej skrupulatnie zanotowa艂, 偶e przed testem zrobi艂am 20 km na rowerze (a tego w planie nie by艂o, wi臋c doceni膰 inwencj臋 powinien 馃槈). Chcia艂am przetestowa膰 tzw. "zak艂adk臋" rower / bieg (tak, tak za miesi膮c triathlon w Sierakowie) - powiem jedno - lekko nie jest... "Apek" z kolei da艂 wycisk i nam贸wi艂 mnie na 90 brzuch贸w w sumie 馃槰 a na dok艂adk臋 15 pompek i 125s planka (40s na jednym boku, 40s na drugim boku i 45s normalnego). A Mela? Mela skaka艂a dooko艂a podgryzaj膮c to r臋ce, to nogi - chyba niedok艂adnie 膰wiczy艂am 馃槀


Teraz czas na regeneracj臋, bo mam w planach jakie艣 "na艣cie" kilometr贸w na kolejnym treningu biegowym 馃憤

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz